Lange to do lijsten, ik werd er gek van. Het veroorzaakte stress, ik dacht dat ik het voor elkaar had, maar ik was compleet het overzicht kwijt en ik wist niet waar ik de tijd vandaan moest halen.
Een to do lijst zonder te bedenken wanneer je het kan gaan doen, is alleen maar een lijst zonder actie. Je bent het kwijt uit je hoofd, maar je vergeet het te doen, of je hebt geen tijd om het te doen.
Wat je wel kan doen:
- Maak een master to do list
- Kijk dan wat prioriteit is
- Is het een grote taak, deel het op in kleinere taken
- Bedenk hoeveel tijd dat kost
- Plan het in je agenda
- Vergeet niet om tijd in te plannen voor eventueel voorbereiding, reistijd, spullen klaar leggen en erna verwerkingstijd om afspraken te noteren, opvolgacties in te plannen of om gewoon even om te schakelen naar je volgende taak of afspraak.
En vergeet vooral jezelf niet. Je leven is meer dan alleen taken uitvoeren.
Reactie plaatsen
Reacties